Bez obzira na pažljivu kontrolu proizvodnje i montaže rijetkost je, ali postoji mogućnost, da se primjerice tokom transporta dijelovi otpuste ili dođe do promjene određenih funkcija.
Zbog toga prije svake vožnje valja provjeriti:
– ispravnost i siguran dosjed zvonca i rasvjete
– ispravnost i siguran dosjed kočionog uređaja
– zabrtvljenost vodova i priključaka kod hidraulične kočnice
– postoje li oštećenja na gumama i obručima, utisnuta strana tijela i koncentričnu vrtnju, posebno nakon vožnje na terenu
– dovoljnu dubinu profila guma
– ispravnost i dobru pričvršćenost elemenata ovjesa
– čvrst dosjed vijaka, matica i brzih zatezača
– postoje li deformacije ili oštećenja na okviru i vilicama
– ispravan položaj i ispravnu, sigurnu pričvršćenost upravljača, noge upravljača, nosača sjedala i samog sjedala
Ako niste sigurni da je bicikl u besprijekornom tehničkom stanju, izbjegavajte vožnju na istom. Odvezite ga u specijalizirani bike servis na provjeru.
Njega
Ne dopustite da sredstva za njegu ili ulja prodru na kočione obloge, kočione diskove ili kočione površine obruča. U suprotnom smanjiti će se učinkovitost kočnica.
Za čišćenje izbjegavajte snažan mlaz vode ili visokotlačne čistače. Ako voda pod pritiskom dođe do bicikla, može prodrijeti u ležajeve. Time će se razrijediti mazivo, a trenje povećati. Posljedica može biti stvaranje hrđe i uništavanje ležajeva.
Izbjegavajte čisćenje bicikla slijedećim tekućinama:
– kiselinama
– mastima
– vrućim uljem
– sredstvom za čišćenje kočnica (osim kočionih diskova) ili
– tekućinama koje sadrže otapala
Te tvari nagrizaju površinu bicikla i ubrzavaju habanje.
Sredstva za podmazivanje, čišćenje i njegu nakon uporabe odložite na mjesto neškodljivo po okolišu.
Ne bacajte te tvari u kućni otpad, kanalizaciju ili u prirodu.
Besprijekorno funkcioniranje i dugovječnost bicikla ovise o održavanju i uloženoj brizi o istom.
– čistite bicikl redovito toplom vodom, malom količinom sredstva za čišćenje i spužvom
– prilikom čišćenja uvijek provjerite postoje li na biciklu pukotine, urezi ili deformacije materijala
– prije ponovnog korištenja bicikla, neispravne dijelove treba zamjeniti
– popravite oštećena lakirana mjesta
Sve dijelove kod kojih postoji opasnost od korozije često njegujte sredstvima za konzerviranje, a posebno tijekom zime i u “agresivnoj” okolini kao što je more. U suprotnom Vaš će bicikl snažnije i brže korodirati (hrđati).
– redovito čistite sve pocinčane i kromirane dijelove kao i komponente od plemenitog čelika
– te dijelove nakon čišćenja konzervirajte voskom na prskanje. Obratite pozornost na to da vosak ne dospije na kočione diskove i obruče
– ako bicikl ne koristite duže vrijeme, npr. zimi, držite ga na suhom mjestu
– prije nego bicikl spremite, napumpajte obje gume propisanim tlakom
Habajući dijelovi
Vaš bicikl je tehnički proizvod kojeg treba redovito provjeravati.
Mnogi dijelovi vašeg bicikla podliježu funkcijski – ali i ovisno o korištenju – velikom habanju.
Odnesite svoj bicikl u specijalizirani bike servis na redovnu provjeru i zamjenu habajućih dijelova
Gume
Gume bicikla funkcijski podliježu habanju. Habanje ovisi o načinu korištenja bicikla, na kojeg vozač ima veliki utjecaj.
– ne kočite prejako da ne blokirate kotače
– redovito kontrolirajte tlak u gumama. Vrijednost max./min.dopuštenog tlaka zraka, pronaći ćete na bočnoj strani gume
– ako je potrebno, napumpajte gume do navedene vrijednosti. Time ćete smanjiti habanje.
– Izbjegavajte štetne utjecaje na gume kao što su izloženost sunčevim zrakama, benzinu, uljima itd.
OBRUČI, OBRUČNE KOČNICE
Zajedničkim djelovanjem kočnice, kotača i obruča, funkcijskom habanju nije izložena samo kočiona obloga već i obruč. Ako se pojave male pukotine ili se obod obruča deformira pod povećanim tlakom zraka – to je znak povećanog habanja. Obruči sa indikatorima habanja omogućuju jednostavno utvrđivanje stanja istrošenosti obruča.
KOČIONE OBLOGE
Kočione obloge kod obručnih, “roller”, bubanj i disk kočnica podložne su habanju koje ovisi o načinu korištenja bicikla. Kod vožnje brdovitim terenima ili sportskog korištenja bicikla, kočione obloge će možda trebati zamijeniti i u kraćim intervalima nego kod amaterske vožnje po cesti. Redovito kontrolirajte stanje istrošenosti obloga i po potrebi ih zamijenite u specijaliziranom bike servisu.