Neka vaš pogonski sklop zvuči bolje i traje duže
Dodavanje maziva za lanac jedan je od najlakših zadataka održavanja. To je također ono što mnogi, mnogi ljudi rade pogrešno.
Ispravna tehnika za nanošenje maziva za lanac također nije trivijalna. To je onaj koji može imati najveći utjecaj na performanse i dugovječnost vašeg bicikla. U doba kazeta od 300 € i lanaca koje je nemoguće pronaći, taj se jednostavan zadatak čini prilično važnim. Osim toga, ništa ne smeta više od škripe lanca.
Ako vaš pogonski sklop izgleda ovako, možda biste trebali učiniti više od podmazivanja lanca.
Kako pravilno podmazati lanac?
1) Očistite lanac.
Dodavanje više maziva prljavom lancu samo je poziv da se više prljavštine uhvati za lanac. To uzrokuje brže trošenje. To također dovodi do onih grubih komadića masti i prljavštine između karika i na kotačima mjenjača. Ako je vaš lanac došao do ove točke, prvi korak je potpuno čišćenje cijelog pogonskog sklopa.
Ako je vaš lanac već prilično čist, možete brzo obrisati prašinu, prljavštinu ili višak tekućine s lanca pomoću krpe.
Spojnica lanca za na SRAM lancima je odlična je polazna točka za praćenje kod podmazivanja
2) Pojedinačne kapi, ne sprej.
Ovo nije situacija “više to bolje”. Nanesite malu kap maziva na lanac gdje se karike spajaju. Ne pokušavate premazati cijeli lanac mazivom, samo dijelove koji se trebaju okretati i doći u kontakt sa zubima lančanika i zupčanika.
Možda zvuči iritantno, ali iskreno ne traje toliko dugo. Naravno, nije tako brzo kao 4-10 sekundi prskanja maziva po lancu (i biciklu) dok ˝pedalirate˝ unatrag.
Kasnije ćete morati manje čistiti.
Savjet: Počnite od spojnice lanca, tako da znate kada ste završili cijeli lanac. Neki SRAM lanci čak imaju otmjenu spojnicu različite boje kako bi ovo bilo još jednostavnije.
Čišća krpa od ove je idealna, ali sve što imate pri ruci će poslužiti.
3) Pričekajte, obrišite višak.
Zatim pričekajte oko 10 minuta dok lubrikant djeluje na pokretne dijelove lanca. Zatim čistom krpom obrišite višak tekućine. Opet, sav višak tekućine samo daje prljavštini nešto za što se može uhvatiti.
Ne želite čekati 10 minuta? Neka podmazivanje lanca bude prva stvar koju ćete učiniti kada se pojavite na početku staze ili izvučete bicikl iz garaže. Zatim provjerite tlak u gumama, obujte cipele ili bilo što drugo što ćete raditi prije vožnje. Zatim brzo obrišite lanac i spremni ste. Ta rutina prije vožnje ne može trajati 10 minuta (ili može trajati više, ovisno o tome koliko ste neorganizirani), ali vjerojatno je dovoljno.
Savjet: steknite naviku čišćenja i podmazivanja lanca nakon vožnje. Onda je spreman kada zakasnite na sljedeću vožnju.
Kada podmazati lanac?
Kada i koliko često trebate podmazati lanac? Ovisi. Neka maziva traju dulje. Druge, uključujući i one visokoučinkovite, potrebno je primjenjivati češće. Vremenski uvjeti također će promijeniti koliko često trebate podmazivati lanac. Ako se vozite po kiši, blatu, gustoj prašini ili bilo čemu drugom što se može zalijepiti za vaš lanac, to bi moglo biti pogodno za svaku vožnju. Ili barem svaku drugu vožnju. U suhim uvjetima može proći nekoliko vožnji između, osobito ako imate naviku brzo obrisati lanac nakon vožnje.
Ako čujete škripanje lanca, ili presušite njegovo škripanje, definitivno je vrijeme za ponovno podmazivanje!
Zašto je podmazivanje lanca važno?
Moderni pogonski sklopovi su skupi. Uz stalnu krizu u opskrbnom lancu, može biti teško doći do njih.
Ispravno podmazivanje lanca i njegovo održavanje čistim doprinosi duljem trajanju pogonskog sklopa. Puno duže. Trošenje je djelomično uzrokovano trenjem, pa će održavanje sučelja između lanca, kazete i lančanika čistim, čistim od pijeska i skliskim smanjiti trenje s kojim se mora nositi vaš pogonski sklop u usporedbi s istom količinom vožnje na prljavom pogonskom sklopu. Čist pogon zvuči bolje i košta manje. Čini se vrijednim minimalnog vremena za održavanje čistoće, zar ne?
Izvor: www.cyclingmagazine.ca